Ήρθε η ώρα για παιχνίδι και διασκέδαση!

Το παιχνίδι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του παιδιού.
Για σήμερα οι εκπαιδευτικοί της Ρομποτεχνίας προτείνουν απλά και διασκεδαστικά παιχνίδια που καλλιεργούν παράλληλα τη σκέψη και τη φαντασία των μικρών μας φίλων, προκειμένου να απασχολήσουν δημιουργικά τον χρόνο τους στο σπίτι.

Ας ξεκινήσουμε!

 

 Το μαγικό εφτά!

{{ Το συγκεκριμένο παιχνίδι προάγει την ικανότητα συγκέντρωσης των παιδιών. }}

Οδηγίες:

  • Το παιδί ξεκινάει να μετράει από το 1 έως το 100. Κάθε φορά που τυχαίνει να πει έναν αριθμό που περιέχει το ψηφίο 7(π.χ. 7, 17, 27,37 κτλ.) αντί για τον αριθμό πρέπει να πει την λέξη «μαγικός».
  • Αν το παιδί ξεχάσει να πει τη λέξη «μαγικός», τότε πρέπει να σηκώσει το ένα του χέρι και να το κρατήσει ψηλά.
  • Αν το παιδί ξεχάσει για δεύτερη φορά να πει τη λέξη «μαγικός», τότε το παιδί σηκώνει και το άλλο χέρι ή το ένα πόδι και στέκεται πλέον κουτσό (ο γονέας θα αποφασίσει).
  • Αν το ξεχάσει και τρίτη ή τέταρτη φορά, ο γονέας ζητάει από το παιδί να κάνει και κάτι άλλο (να τραγουδήσει ή να επαναλάβει το όνομά του 5 φορές).

 

♥  Ιδιαίτερα αστείο θα είναι, όταν το παιδί φτάσει στον αριθμό 77, οπότε πρέπει να πει τη φράση «Μαγικό, μαγικό»!
♥  Όταν το παιδί, φτάσει χωρίς λάθος στο 100, τότε εάν το επιθυμείτε μπορεί να συνεχίσει το μέτρημα μέχρι το 140!

Εάν το παιχνίδι φανεί ενδιαφέρον στο παιδί, θα μπορούσε στον επόμενο γύρο να ορίσει έναν άλλο μονοψήφιο αριθμό ως «μαγικό» (π.χ. το 4, το 5, το 6) και να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία με παραπάνω.

Παραλλαγή:

Ως επέκταση της παραπάνω δραστηριότητας με λίγο μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, προτείνεται το παιδί να λέει τη λέξη «μαγικός», κάθε φορά που τυχαίνει να πει κάποιο πολλαπλάσιο του 7 (π.χ. 14, 21, 28 κτλ.).

 

 

Παιχνίδια ΚΙΜ!

  • Πρόκειται για ευχάριστα παιχνίδια που σχετίζονται με τις πέντε αισθήσεις και καλλιεργούν στα παιδιά τη σκέψη και τη μνήμη αλλά επίσης την παρατηρητικότητα και την ικανότητα συγκέντρωσης.
  •  Ακολούθως, προτείνουμε ορισμένα παιχνίδια ΚΙΜ, τα οποία είναι ιδιαίτερα κατάλληλα για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών στο σπίτι.

 

  1. Ο γονέας διαβάζει στο παιδί μία λίστα με 20 διαφορετικά αντικείμενα και στη συνέχεια το παιδί θα πρέπει να θυμηθεί και να γράψει ποια αντικείμενα άκουσε.
  2. Ο γονέας αλλάζει κάποια αντικείμενα μέσα στο δωμάτιο του παιδιού, ενώ το παιδί περιμένει έξω από το δωμάτιο. Όταν το παιδί εισέλθει στο δωμάτιο, θα πρέπει να εντοπίσει τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν.
  3. Το παιδί παρατηρεί μία εικόνα για ένα λεπτό και στη συνέχεια ο γονέας την καλύπτει. Έπειτα ρωτάει το παιδί τι είδε στην εικόνα.
  4. Το παιδί παρατηρεί τον γονέα για ένα λεπτό. Στη συνέχεια ο γονέας μεταβαίνει σε άλλο δωμάτιο και όταν έπειτα από λίγο επιστρέφει, έχει αλλάξει κάποια πράγματα στην εξωτερική του εμφάνιση. Το παιδί, προσπαθεί να εντοπίσει αυτές τις αλλαγές.
  5. Ο γονέας καλύπτει τα μάτια του παιδιού με ένα μαντήλι. Το παιδί προσπαθεί δια της αφής να καταλάβει ποια αντικείμενα βρίσκονται μέσα σε ένα κουτί.
  6. Με δεμένα τα μάτια, το παιδί μυρίζει διάφορα αντικείμενα που του δίνει ο γονέας και προσπαθεί να μαντέψει από τη μυρωδιά τους ποια αντικείμενα είναι.
  7. Το παιδί δοκιμάζει, έχοντας δεμένα μάτια, διαφορετικές γεύσεις και προσπαθεί να τις συγκρατήσει.
  8. Το παιδί ακούει διαφορετικούς θορύβους και προσπαθεί να μαντέψει από πού προέρχονται.

Αγαπάμε το παιχνίδι!
Αγαπάμε τη μάθηση μέσα από το παιχνίδι!

Καλή σας διασκέδαση!

Πηγή: Krowatschek, D (2009). Παιχνίδια Ψυχοκινητικής Αγωγής για μικρά και μεγάλα παιδιά. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.